Весић: Радови на прузи Нови Сад – Суботица теку по плану
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић присуствовао је у Суботици састанку Радне групе која прати динамику радова на изградњи деонице брзе пруге Нови Сад – Суботица и поручио да нема никаквих проблема у реализацији пројекта који би могли да "помере" рок и да ће пруга бити завршена како је и предвиђено, до краја 2024. године.
"Сваке недеље, имамо редовне састанке на којима решавамо проблеме који се појављују током реализације овако великог пројекта. Изградња брзе пруге између Београда и Суботице, односно, сада дела између Новог Сада и Суботице, трентуно је наш највећи национални пројекат, који показује ново лице Србије", рекао је Весић.
Весић је указао да проблеми увек постоје када се реализује један велики пројекат, попут изградње брзе пруге, али да сви заједно - Република, Покрајина, градови Нови Сад и Суботица, као и остали градови на траси, извођачи, подизвођачи радова, археолошки заводи и јавна предузећа, решавају све, проблем по проблем.
"Радови теку по предвиђеној динамици, која нам омогућава да до краја 2024. године, како су кинески партнери и обећали председнику Александру Вучићу, брза пруга између Београда и Суботице буде завршена. У овом тренутку не видимо ниједан проблем који би ту динамику омео", истакао је Весић.
Захваљујући томе, 2025. године путоваће се брзом пругом између Београда и Будимпеште, за мање од три сата.
"То је Србија коју градимо, Србија будућности", поручио је министар Весић.
Састанку у Градској кући у Суботици присуствовали су и помоћница министра за железнички и интермодални транспорт Анита Димоски, извршни директор за развој и инвестиције "Инфраструктуре железнице Србије" Милан Нововић, градоначелник Суботице Стеван Бакић, председник Скупштине града Балинт Пастор, заменик градоначекника Имре Керн, представници Града Новог Сада, градских секретаријата, јавних и комуналних предузећа, завода за заштиту споменика културе Новог Сада и Суботице, те представници кинеске компаније "China Communications and Construction" (CCCC), извођача радова.
Деоница Нови Сад – Суботица дуга је 108,2 километра, а радовима је обухваћена изградња два колосека пруге до границе са Мађарском код Келебије, реконструкција девет железничких станица. Планирана је изградња железничких чворова у Новом Саду, Врбасу и Суботици.
На читавој деоници пруге биће изграђено 49 надвожњака, подвожњака и вијадукта, а највећи објекат биће вијадукт код Врбаса дуг 1.600 метара, наведено је у саопштењу Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.