Вести

Весић: Нови мост у Мрчајевцима за годину и по дана, у Адранима за четири месеца

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Горан Весић изјавио је да се од раније знало да је мост, срушен под налетом бујице, који је спајао Слатину и Мрчајевце, био у лошем стању и да ће бити потребно до годину и по дана да се изгради потпуно нови.

Министар Весић рекао је да је општина Чачак још седмог новембра прошле године забранила коришћење тог моста за све аутомобиле који су тежи од три тоне. 

Министар Весић навео је да је прошле године Влада Србије определила 500 милиона динара за реконструкцију тог моста и да ће сада бити осигуран новац који недостаје за изградњу новог.

"Војска је одмах изашла и они сада извиђају могућност да поставе понтонски мост како би грађани који ту живе могли да га користе и прелазе тракторима. Пројектовање моста ће сигурно трајати три до четири месеца, после тога мора да се крене у изградњу. Значи то је једну годину, годину и по дана да се изгради потпуно нов", рекао је министар Весић.

Најавио је да рушење моста у Адранима почиње од понедељка. 

"Овај мост се руши већ од понедељка, само треба неке инсталације да се уклоне. Тако да имају четири месеца, пошто је то много мањи мост, лакше је да се то завршава. За четири месеца ће вратити потпуно нов мост", поручио је министар Весић.

 

Предложићемо Закон о одржавању инфраструктуре, мора да се зна ред

Министар Весић најавио је да ће министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре предложити Закон о одржавању инфраструктуре, којим ће бити прецизно прописано која институција или предузеће ће бити надлежно за сваки пут или објекат, јер, како је рекао, мора да се зна шта је чија одговорност, када дође до оштећења, као последњих дана, услед поплава.

Министар Весић је указао да држава у последњих 10 година много улаже у инфраструктуру – тренутно се гради 492 километра ауто-путева и брзих саобраћајница, уз изграђених 405 километара, због чега је важно да се донесе закон који ће прописати ко ће одржавати постојеће мостове, надвожњаке, подвожњаке и друге објекте – да ли су то локална или републичка предузећа, општине.

"Не постоји аутоматска обавеза одржавања инфраструктуре и то је један од највећих проблема. Инфраструктура која се налази на ауто-путевима и брзим саобраћајницама одржава се преко Путева Србије, али постоји много локалних путева и путне инфраструктуре коју нико не одржава. Та инфраструктура је грађена деценијама уназад још у време социјализма и нема обавезе да се провера. Али то није од јуче јер ми такав закон никада нисмо имали. По овом закону ће свако ко је управљач пута или објекта морати једном годишње да ангажује стручну институцију, како бисмо знали у каквом је стању инфраструктура", рекао је министар Весић.

Као пример, навео је мост у Адранима, који је оштећен пре два дана, а који је саграђен 1964. године.

Када је тај мост у питању, поновио је да ће за 10 дана бити урађена девијација, како би се поново успоставио саобраћај на Ибарској магистрали, док ће за четири месеца бити изграђен нови мост.

Подсетивши на случај пуцања висећег моста у Овчар бањи, крајем прошле године, министар Весић је рекао да је то још један од разлога зашто мора да се зна ко је за шта надлежан.

"Мора да постоји ред, да се зна ко је за шта одговоран, локалне самоуправе, република, које предузеће, ко инфраструктуру одржава, да не бисмо имали сличне ситуације. То не значи да можемо да спречимо природне катастрофе, али можемо да делујемо превентивно", рекао је министар Весић.

 

Таксисти без дозволе за рад на аеродрому неће моћи ни да му приђу

Министар Весић најавио је да ће наредних дана бити познате мере којим ће држава системски решити проблем "дивљих таксиста" на београдском аеродрому, а једна од њих је увођење посебне дозволе за рад таксиста на аеродрому "Никола Тесла".

"Сви радимо заједно, Министарство унутрашњих послова, министарство на чијем сам челу, Град Београд, Аеродром компанија "Ванси" и после одлука, које ће уследити наредних дана имаћемо могућност да системски решимо тај проблем. Нико ко нема посебну дозволу да таксира на аеродрому, неће моћи да му приђе", истакао је министар Весић.

Рекао је да је свестан значаја тог проблема, са којим су се у коштац, како је рекао, први ухватили он и министар унутрашњих послова у Влади Републике Србије Братислав Гашић, с обзиром да је у питању "врло организована мафија", односно, како је рекао, између 25 и 30 људи који на дневном нивоу зараде и до 30.000 евра, тако што краду и пљачкају људе на аеродрому, и то годинама.

"Донели смо одлуку са Градом Београдом, да једном станемо на пут и решимо овај проблем. Почела је акција одузимања возила, три аутомобила су одузета, против тројице "дивљих таксиста" поднете су пријаве. Очекујемо да ће Град донети одлуке којима ће се обезбедити ред, да више нико неће моћи да приђе без ваучера, да једном решимо проблем дивљих таксиста", рекао је министар Весић.

Указао је да се озбиљност проблема види и по томе што се дешава да и када се некоме одузме возило, он се сутрадан појави са новим аутомобилом, јер има новца за то.

"Сада "дивљих таксиста" нема на аеродрому, појачана је контрола, али ћемо проблем решити системски. То што су они радили је једна од највећих брука за Србију", рекао је министар Весић и додао да су "мета" најчешће бити странци, којима су ови таксисти узимали и по 10 пута више новца од праве вредности вожње.

 

 

 

 

Извор: Танјуг/РТС 1